Handelsbetingelser

Så er der lige alt det med småt...
Rent lovmæssigt skal nedenstående fremgå på en webshop, og vi følger natuligvis loven.
Meget af det er måske ikke relevant for dig, så derfor er der lavet nogle overskrifter, så du hurtigt kan finde det,
du har brug for.

Generelle oplysninger

Frøken Ankers Unikum ApS
CVR-nr. 39667347
Druedalsvej 15A, 3630 Jægerspris
Mailadresse: mail@frkankers.dk
Telefonnummer: 4244 6224
 

Betaling
Hos Frøken Ankers kan du betale med MobilePay, Dankort, VisaDankort & MasterCard.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på, når varen afsendes.  
 

Fragt
Vi leverer kun til Danmark, og sender vores varer med GLS eller fragtmand.

Ordrer under 20 kilo sendes med GLS - enten til GLS Pakkeshop eller til din privatadresse.
Du får gratis fragt til GLS pakkeshop uanset, hvor meget du har købt for.
Hvis du vil have sendt din pakke hjem til dig, så koster det 75,-.

Ordrer over 20 kilo leveres gratis med fragtmand direkte til kantstenen ved din privatadresse.
Vær venligst opmærksom på, at leveringen er uden ind/opbæring o. lign.
Når varen er leveret, er den kundens ansvar.

Da de fleste møbler er bestillingsvarer, må der forventes en leveringstid på 2-4 hverdage
 

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre,
men de ikke leveres samtidigt, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan sende en mail til mail@frkankers.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Skulle det ske, forholder vi os ret til at modregne leverings- og returneringsudgifter i det beløb, som skal tilbageføres.
 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk venligst, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 

Returnering
Returnering kan kun ske ved, at du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Herefter har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Vi kan desværre ikke acceptere returvarer sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.
 
Nogle varer kan ikke returneres med normal postforsendelse, men kræver en fragtmand. Dette gælder for alle større møbler, såsom skabe, borde og sofaer.

Ved varer med en vægt under 20 kilo, kan du købe en returlabel af os. Det kræver blot, at din pakke afleveres i et GLS-indleveringssted.
Prisen varierer, da der betales ud fra vægt.

Vær venligst opmærksom på, at alle udgifter i forbindelse af returnering betales af køberen medmindre andet er aftalt eller der er tale om fejl eller mangel på den vare, du har modtaget.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt
for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Varen skal pakkes forvarligt ind og sendes retur i originalemballage. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis dine penge tilbage.
Hvis varen er forringet i værdi, når vi modtager den, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Når varen er modtaget, tilbageføres pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Der går 2-10 hverdage alt efter, hvilken betalingsform, du har valgt, da du bestilte ordren.
 

Reklamationsret
Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen
- afhængig af den konkrete situation.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger eller sørger for afhentning.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
 

Varen sendes mod forudgående aftale til:

Frøken Ankers Unikum ApS
Druedalsvej 15A
3630 Jægerspris
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Mht. varen, så er det hos Chic Antique en del af designet, at alle varer har samme udseende, farve og form som gamle, autentiske og unikke ting. Det betyder, at der kan forekomme rust eller bevidste "skavanker" på metalvarer, da det er en del af designet. Der kan være små uregelmæssigheder i glas samt farveforskel på andre produkter, da rigtig mange af varerne er håndlavede. Det kaldes patina, og det gøres med vilje for at bevare et så unikt og autentisk look som muligt.

 

Persondatapolitik
For at kunne håndtere og levere din ordre, har vi brug for dit navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. 
Vi registrerer oplysningerne, og videregiver kun dem, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Frøken Ankers Unikum ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med nogle få andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på https://frkankers.dk/ er Lone Anker Rasmussen på vegne af Frøken Ankers Unikum ApS .  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata,
hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på mail@frkankers.dk.
 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Lone Anker Rasmussen, som ejer Frøken Ankers Unikum.  
Hvis det mod forventning ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.10. 2021